Osvrt na knjigu Kena Honde “Sretan novac”

Novac je tema koja oduvijek zanima ljude i o njoj je napisano mnogo različitih knjiga. Ken Honda ih je napisao čak pedeset i mislio je da zna sve o novcu. Zatim je nakon jednog neobičnog susreta shvatio da bi novac mogao promatrati na drugačiji način. Odvažio se razmišljati izvan zadanih okvira i ubrzo je uvidio da je novac energija.

U knjizi „Sretan novac“ autor na zabavan, neopterećen i realističan način predstavlja japansko umijeće sklapanja mira s novcem. Jasnim i svima razumljivim izrazima opisuje kako podići svoj maro, tj. kako biti čistog srca te ostvariti trajnu sreću i prosperitet. Za čitanje knjige nije potrebno nikakvo  prethodno znanje o financijama pa čak ni ono matematičko, već nešto sasvim drugo. Potrebne su spremnost i hrabrost za osvještavanje uvjerenja koja imamo o novcu, za suočavanje s čitavom lepezom emocija koje novac u nama izaziva, a kojih često nismo svjesni. Također, utjecaj prošlosti na naš odnos prema novcu je mnogo veći nego što mislimo.

Ken Honda autor je najprodavanijih knjiga na temu samorazvoja u Japanu. Njegovo pisanje ide korak dalje od financija i samopomoći. Misija mu je pomoći drugim ljudima da promijene svoj život, pronađu svrhu, da postignu financijsku neovisnost te ostvare blagostanje putem izražavanja zahvalnosti.

Sir John Marks Templeton, dioničar, biznismen i filantrop, je rekao: „Zahvalno držanje donosi sreću.“ Sve čemu pridajete pozornost postaje vašim iskustvom. Ako razmatrate sve razloge za sreću i postajete sve svjesniji toga koliko vam je dobro, možete početi izgrađivati zahvalan stav. Jednako tako, možete odlučiti koncentrirati se na ono za što mislite da vam nedostaje u životu. Možete jadikovati da niste dobili dio materijalnih dobara koliko vam pripada te za to možete okrivljavati sudbinu, roditelje, novčanik i šefa.

Ili se možete promijeniti i spoznati čudesne načine igranja igre koja se zove novac, a u tome će vam pomoći ova knjiga. Autor vas korak po korak vodi kako stvoriti zdravi protok sretnog novca u svom životu. On kaže: „Svijet u kojem slobodno i obilno teče sretni novac izgleda kao svijet u kojem svatko iz trenutka u trenutak izražava svoju zahvalnost za energiju koja struji kroz njihove živote. Volja da se prima i dijeli, umjesto da se čvrsto drži samo za sebe, stvara idealne uvjete za protok sretnog novca.“

Kada samo nastojimo zadržati ono što smo dobili ili nam je povjereno, možemo ostati bez toga ili barem možemo imati takav dojam. No kada svjesno počnemo koristiti što nam je život dao, ono što nam se u obilju vraća mogu biti financijska dobit, nekretnina, automobil, sigurnost, prijateljstvo i povjerenje. Onome tko daje iskreno i s ljubavlju svemir ništa ne uskraćuje.

Ako ste se ikada u životu, a pogotovo u ovo izazovno vrijeme, zapitali kako se nositi s novcem; kako zaraditi više novca bez velike žrtve i rada; kako stvoriti sretan, uspješan i svrhovit život ili kako biti u miru, odgovore ćete pronaći u knjizi Kena Honde „Sretan novac.“

Jasenka Bizjak

Izdavač: Knjigoteka

S engleskog preveo: Nenad Ljubić